Informacja konsumencka

  • Działając na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta
    (Dz. U. 2014 poz. 827), podaje się do wiadomości konsumenta następujące informacje:

  1. Dane sprzedającego:

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Łobżenicy Sp. z o.o.,
ul Wyrzyska 27a, 89-310 Łobżenica,  NIP  764-265-05-59, KRS 0000374924.
Dane kontaktowe: telefon (67) 286 00 17, e – mail: sekretariat@zgkimlobzenica.pl

Wskazane dane przeznaczone są również do składania reklamacji.   

  • Przedmiotem świadczenia usług jest:
  • dostarczanie wody,
  • odprowadzanie ścieków,
  • wywóz  nieczystości stałych,
  • wywóz  nieczystości płynnych wozem asenizacyjnym,
  • usługi transportowe ciągnikiem rolniczym,
  • usługi koparką,
  • usługi omiatania zamiatarką,
  • usługi stolarskie,
  • usługi hydrauliczne.

  • Cennik świadczonych usług (wartości brutto):
  • Wywóz nieczystości płynnych (do 10 km)                                19,00 zł/ m3
  • Wywóz nieczystości płynnych (powyżej 10 km)                      21,00 zł/ m3
  • Wywóz gnojowicy na pole                                                           150,00zł/ godz.
  • Odbiór osadów ściekowych z przydomowych oczyszczalni ścieków:             

                  dojazd i odbiór osadów ściekowych beczkowozem               135,00 zł/ kurs       

                  zrzut osadów ściekowych na oczyszczalnie ścieków            6,64 zł/ m3

  • Usługa wykonywana koparką JCB 3CX                                    160,00 zł/ godz.
  • Usługa wykonywana koparką JCB 802 Plus                            110,00 zł/ godz.
  • Usługa wykonywana koparką ZEPPELIN                                  155,00 zł/ godz.
  • Usługa transportowa ciągnikiem + kosiarki                             150,00 zł/ godz.
  • Usługa zamiatarką uliczną                                                          145,00 zł/ godz.
  • Usługa równiarką drogową                                                          230,00 zł/ godz.
  • Usługa walcem drogowym                                                          160,00 zł/ godz.
  • Robocizna – 1 roboczogodzina                                                  61,50 zł/ godz.
  • Usługa odprowadzenia wód opadowych i roztopowych        0,16zł/m2/miesiąc               z powierzchni utwardzonych    
   

Taryfy stanowiące zestawienie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków obowiązujące na terenie Gminy Łobżenica w danym okresie są określane przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Bydgoszczy w drodze decyzji administracyjnej.

Taryfy zawierają zestawienie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków obejmujące :

  • ceny za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków – stosowane w rozliczeniach za ilość pobranej wody i ilość odprowadzanych ścieków,
  • stawki opłat abonamentowych – naliczane Odbiorcy odrębnie dla usługi dostawy wody
    i usługi odprowadzania ścieków – w zależności od długości okresu rozliczeniowego
    (1- lub 2-miesięcznego) i bez względu na ilość pobranej wody i ilość odprowadzanych ścieków, a także w przypadku braku poboru wody lub odprowadzania ścieków.

  • Obowiązek dostarczenia towaru bez wad

Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć towar wolny od wad, to znaczy w przypadku dostawy wody – o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami oraz o ciśnieniu i w ilości ustalonych w zawartej umowie, a w przypadku odbioru ścieków – w sposób niezawodny i w ilości określonej w zawartej umowie.

Usługi wymienione w punkcie 2 niniejszej informacji konsumenckiej realizowane
są na podstawie pisemnej umowy lub zlecenia osoby zainteresowanej. Usługi wykonywane
na zlecenie odbiorcy realizowane są na warunkach uzgodnionych w umowie/ zleceniu.
W zależności od przedmiotu umowy/ zlecenia, do zawieranych umów/ zleceń mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego odpowiednie ze względu na przedmiot zawieranej umowy/ zlecenia. W każdym przypadku Sprzedawca jest jednak zobowiązany do wykonania zobowiązania bez wad.

  • Sposób i termin zapłaty:

Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki oraz za pozostałe wykonane usługi w terminie określonym w fakturze.

Odbiorca może dokonać zapłaty:

  • gotówką na ręce inkasenta – bez żadnych dodatkowych opłat prowizyjnych (dotyczy opłat
    za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki),
  • gotówką w kasie w siedzibie przedsiębiorstwa w godzinach od 800 do 1400 – bez żadnych dodatkowych opłat prowizyjnych,
  • Przelewem na indywidualny numer rachunku bankowego Sprzedawcy wskazanego
    na fakturze VAT – ewentualne opłaty prowizyjne są niezależne od Sprzedawcy. Koszty związane z wykonaniem przelewu na numer rachunku bankowego Sprzedawcy ponosi Odbiorca zgodnie z tabelą opłat i prowizji banku, w którym Odbiorca prowadzi swój rachunek bankowy.

  • Regulacja umów

Dopuszcza się możliwość zawierania umów na wykonanie usług za pomocą poczty elektronicznej.

Do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość stosuje się art. 10 ustawy
z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827)

Zgodnie z załącznikiem nr 1 do wcześniej wymienionej ustawy Konsument ma prawo
do odstąpienia od umowy w terminie do 14 dni od daty jej zawarcia. Formularz odstąpienia
od zawartej umowy jest dostępny jako załącznik Nr 2 do ustawy o prawach konsumenta.

W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument zgodnie z art. 35 omawianej ustawy
ma obowiązek zapłaty poniesionych przez przedsiębiorcę uzasadnionych kosztów po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 oraz art. 21 ust. 2.

Potwierdzeniem zawarcia umowy jest podpisana umowa przez Sprzedawcę  i Konsumenta.

Wszelkie inne niezbędne informacje przy zawieraniu umów na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa zawiera niniejsza informacja konsumencka.

  • Koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy

Koszty związane z porozumiewaniem się na odległość (w tym koszty połączeń telefonicznych, korzystania z sieci Internet, wysyłania listów w wersji papierowej itd.) w celu zawarcia umowy ponoszone są przez stronę inicjującą, zgodne z taryfą jego operatora/ spedytora.