Informacja konsumencka

Działając na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 tekst jedn.), podaje się do wiadomości konsumenta następujące informacje:

1. Dane sprzedającego:

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Łobżenicy Sp. z o.o.,
ul. Wyrzyska 27a, 89-310 Łobżenica, NIP 764-265-05-59, KRS 0000374924.
Dane kontaktowe: telefon (67) 286 00 17, e-mail: sekretariat@zgkimlobzenica.pl
Wskazane dane przeznaczone są również do składania reklamacji.

2. Przedmiotem świadczenia usług jest:

• oczyszczanie, omiatanie miasta, wywóz nieczystości płynnych,
• eksploatacja oczyszczalni ścieków, przepompowni, sieci i urządzeń kanalizacyjnych,
• eksploatacja sieci kanalizacji ogólnospławnej, rozdzielczej i deszczowej na terenie gminy Łobżenica,
• świadczenie usług w zakresie remontowo – budowlanych, warsztatowych, stolarskich,
• utrzymanie dróg i chodników w odpowiednim stanie w okresie zimowym,
• utrzymanie w należytym stanie miejsc pamięci narodowej,
• działalność handlowa,
• wykonywanie wszelkich prac z zakresu swojego działania zleconych przez organy Gminy,
• zarządzanie powierzonymi budynkami i nieruchomościami,
• wykonywanie prac remontowo – budowlanych na rzecz administrowanego mienia,
• zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi,
• usługi zlecone, w tym instalacje, budowlane, utrzymanie i pielęgnacja zieleni, transportowe i inne,
• wykonanie wszelkiej innej działalności gospodarczej podnoszącej dochody własne.

3. Cennik świadczonych usług (wartości brutto):

• wywóz nieczystości płynnych (do 10 km)                                            26,00 zł / m3
• wywóz nieczystości płynnych (powyżej 10 km)                                  30,42 zł / m3
• wywóz gnojowicy/ gnojowic/ pofermentu na pole                           300,00 zł /godz.
• czyszczenie przydomowej oczyszczalni ścieków                            307,78 zł / za usługę
• usługa czyszczenia kanalizacji pojazdem WUKO                             325,36 zł / godz.
• usługa wykonywana koparką JCB 3CX                                              200,11 zł / godz.
• usługa wykonywana koparką JCB 802 Plus                                      150,95 zł / godz.
• usługa ładowarką teleskopową                                                           200,11 zł / godz.
• usługa ciągnikiem rolniczy (przyczepą, kosiarką, rębakiem)          209,55 zł / godz.
• usługa zamiatarką uliczną                                                                    210,00 zł / godz.
• usługa równiarką drogową                                                                   328,34 zł / godz.
• usługa walcem drogowym                                                                    229,08  / godz.
• robocizna – 1 roboczogodzina                                                              99,63 zł / godz./za 1 pracownika

Taryfy stanowiące zestawienie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków obowiązujące na terenie Gminy Łobżenica w danym okresie są określane przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Bydgoszczy w drodze decyzji administracyjnej.

Taryfy zawierają zestawienie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków obejmujące:
• ceny za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków – stosowane w rozliczeniach za ilość pobranej wody i ilość odprowadzanych ścieków,
• stawki opłat abonamentowych – naliczane Odbiorcy odrębnie dla usługi dostawy wody i usługi odprowadzania ścieków – w zależności od długości okresu rozliczeniowego (1- lub 2-miesięcznego) i bez względu na ilość pobranej wody i ilość odprowadzanych ścieków, a także w przypadku braku poboru wody lub odprowadzania ścieków.

4. Obowiązek dostarczenia towaru bez wad

Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć towar wolny od wad, to znaczy w przypadku dostawy wody – o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami oraz o ciśnieniu i w ilości ustalonych w zawartej umowie, a w przypadku odbioru ścieków – w sposób niezawodny i w ilości określonej w zawartej umowie.

Usługi wymienione w punkcie 2 niniejszej informacji konsumenckiej realizowane
są na podstawie pisemnej umowy lub zlecenia osoby zainteresowanej. Usługi wykonywane
na zlecenie odbiorcy realizowane są na warunkach uzgodnionych w umowie/ zleceniu.
W zależności od przedmiotu umowy/ zlecenia, do zawieranych umów/ zleceń mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego odpowiednie ze względu na przedmiot zawieranej umowy/ zlecenia. W każdym przypadku Sprzedawca jest jednak zobowiązany do wykonania zobowiązania bez wad.

5. Sposób i termin zapłaty

Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki oraz za pozostałe wykonane usługi w terminie określonym w fakturze.

Odbiorca może dokonać zapłaty:
• przelewem na indywidualny numer rachunku bankowego Sprzedawcy wskazanego na fakturze VAT – ewentualne opłaty prowizyjne są niezależne od Sprzedawcy. Koszty związane z wykonaniem przelewu na numer rachunku bankowego Sprzedawcy ponosi Odbiorca zgodnie z tabelą opłat i prowizji banku, w którym Odbiorca prowadzi swój rachunek bankowy.

6. Regulacja umów

Dopuszcza się możliwość zawierania umów na wykonanie usług za pomocą poczty elektronicznej.
Do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość stosuje się art. 10 ustawy
z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827)

Zgodnie z załącznikiem nr 1 do wcześniej wymienionej ustawy Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie do 14 dni od daty jej zawarcia. Formularz odstąpienia od zawartej umowy jest dostępny jako załącznik Nr 2 do ustawy o prawach konsumenta.

W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument zgodnie z art. 35 omawianej ustawy ma obowiązek zapłaty poniesionych przez przedsiębiorcę uzasadnionych kosztów po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 oraz art. 21 ust. 2.
Potwierdzeniem zawarcia umowy jest podpisana umowa przez Sprzedawcę i Konsumenta.
Wszelkie inne niezbędne informacje przy zawieraniu umów na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa zawiera niniejsza informacja konsumencka.

7. Koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy

Koszty związane z porozumiewaniem się na odległość (w tym koszty połączeń telefonicznych, korzystania z sieci Internet, wysyłania listów w wersji papierowej itd.) w celu zawarcia umowy ponoszone są przez stronę inicjującą, zgodne z taryfą jego operatora/spedytora.